Monday 11 October 2010

Mari Makan Bubur Anak Lebah!!




Video buat bubur ni :
http://www.youtube.com/watch?v=skjYFH7Mf04

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Sari berita utama. haha
Wah..lame dah tak buat segmen masak memasak kat blog aku nih..Jadi, di kesempatan ini,pade tanggal 1 Zulkaedah nih, yang mane sumer orang punye tahap tension mencacak cacak naik sebab dah nak dekat exam sebab kene siapkan semue assignment bagai, ape kate aku promote satu bubur yang best kat korang?

Apekah bubur itu? Name bubur itu, bubur anak lebah. Die bukan bubur yang diperbuat dari lebah betul. Tapi die macam cendol. Tapi warne putih.

Mule mule aku try bubur ni, mase aku darjah satu kot. Mase tu, tengah hujan. Sejuk. Aku ngan Kakngah aku tengah usyar citer The Litle Lulu. Patu, tibe tibe opah sedare aku panggil kitorang kat dapur. Ingatkan ape, tapi suruh rase bubur anak lebah. Makcik Midah sebelah rumah kasi. Mule mule cuak jugak. Kene makan lebah ke?eeee...Tapi, bukan lebah. Alah, bubur biase je.

Time tu, first time rase...Fuiyoh!!!!Sedapnyewr!!!!!Bayangkan, dalam sejuk sejuk hujan tu, makan bubur yang panas lagi manis, lembut dan kenyal. Memang best la yedak tuan tuan dan puan puan?ha..

Rasenye tak ramai yang tau kewujudan bubur ni. Aku pon jarang makan bubur ni. So, takde resipi die..sob sob sob...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...